Navigation Menu

känn ingen sorg för mig göteborg - del ett.

Van donderdag tot zondag ben ik in Göteborg geweest! Wauw, wat een prachtige stad is dat zeg. In de zeventiende eeuw, kreeg Göteborg voor het eerst een burgemeester. Deze heette Jacob van Dijck, jawel hoor, een Nederlander! Hierdoor zijn er rond die tijd heel veel Nederlanders naar Göteborg gekomen (en later weer teruggekeerd), wat ook meteen de reden is waarom de stad op Amsterdam lijkt. Heel mooi!


Dit is de Domkyrkan, oftewel de Dom van Göteborg. Ook heel erg mooi :)


Eén van de vele beelden in Göteborg. Op bijna elke straathoek kom je er wel eentje tegen. Deze stond in de voortuinen van de Domkyrkan. 


Winkelstraatje naast de Dom! Dit geeft een redelijk goed beeld voor de hele stad. Bijna elke straat ziet er zo uit! Leuk, mooi en gezellig :)


En nog maar een keer een standbeeld! 


Ik heb helaas niet zo heel veel foto's gemaakt. We zijn namelijk één dag in het oude deel van Göteborg geweest (Haga), wat echt ongelofelijk mooi was, maar ik had dus weer eens m'n camera niet meegenomen... Diezelfde dag zijn we ook in de botanische tuinen geweest. Ook heel erg mooi, maar helaas heb ik dus geen foto's gemaakt. Over drie weken ben ik alweer weg uit Halmstad en ga ik nog vijf weekjes naar Esther toe. De tijd gaat echt razendsnel voorbij! Ik kan me niet voorstellen dat ik over precies twee maanden alweer thuis ben. Maar om heel eerlijk te zijn, vind ik het ook niet heel erg om weer naar huis te gaan :) Ik vind het alleen erg dat ik vervolgens niet terug kom haha! Maar wie weet, over een jaartje... Ik heb namelijk een heel leuke master in communicatie gevonden in Göteborg, hihi! Liefs xx

2 opmerkingen:

Dankjewel voor je reactie ♡