Navigation Menu

spring is coming!

Hallo lieve lezertjes! Daar ben ik maar weer eens, mét een foto hihi. Helaas is deze wel met m'n telefoon gemaakt, want ik ben vanmiddag lekker wezen hardlopen in het bos. Echt op en top genieten!! Net zoals bij jullie in Nederland, heeft ook hier iedereen lentekriebels. Het zonnetje schijnt, de lucht is blauw. Kortom, iedereen is happy hihi. 

Deze week gaan de colleges niet door, dus in principe heb ik na deze week zo'n twee weken (onbewust) vakantie gehad. Ik heb namelijk ook twee weken geen Zweeds gehad en ik heb (denk ik) besloten om er mee te stoppen. Misschien is dit wel heel erg stom, maar ik vond het eigenlijk heel erg tegenvallen. Natuurlijk moet ik leren hoe ik die lastige Zweedse accenten en uitspraak doe, maar dit kan ik ook op een andere manier leren. Dit was namelijk wel heel erg simpel allemaal.. En daarnaast kreeg ik er toch geen studiepunten voor, dus kortom: tijdverspilling.
Verder ben ik nog steeds lekker fanatiek aan het sporten (lees: minimaal 1x per dag) en eet ik gemiddeld zo'n vijf stukken fruit per dag haha. Echt heel gezond bezig dus! Zoals ik een paar maanden geleden al heb aangegeven, vind ik het heel leuk om mensen te inspireren tot sporten en een gezonde leefstijl. Misschien dat ik maar weer eens wat meer foto's ga maken van eten :) Ook ga ik proberen om zo nu en dan m'n camera mee te nemen als ik ga hardlopen, maar dan moet ik eerst een goede tas hiervoor hebben! Soms ben ik aan't hardlopen op zulke mooie plekjes en dan kan ik niet eens een foto maken.. Maar goed, ik ga niets beloven, want dan komt er toch niets van zoals jullie weten!

Oh ja, feestjes. Die zijn er ook nog! Toch? Ja, de afgelopen twee weken zijn erg rustig geweest. Afgelopen weekend ben ik alleen op zaterdag in de stad geweest. Er was namelijk geen "echt" Erasmus-feestje, dus niet heel veel mensen gingen uit. Ja, wel op de vrijdag, maar toen ben ik zelf niet geweest... Dom dom. Dus dan maar op de zaterdag, op het aller-aller-aller laatste moment! Eerst wilde namelijk niemand gaan. Ik was 's avonds wezen sporten en had op een wonderbaarlijke manier nog energie te veel, dus ik wilde iets doen. Toen kwamen een paar jongens met het idee om naar het dak te gaan (via een raam, brandtrap blablaba). Dus ik dolenthousiast, totdat ik op die ladder stond. Ja, heel af en toe heb ik toch wel last van hoogtevrees dus ik heb weer een mooie show neergezet daar... Hahaha, shame on me. Na een tijdje stond ik weer op twee benen en hoorde ik dat m'n kamergenootje en een paar andere jongens toch nog naar de stad wilden gaan. Dus: in twee minuten tijd heb ik me klaargemaakt om vervolgens een kwartier te moeten wachten op jongens die "even andere schoenen aan gingen doen". Kun je je dat voorstellen?! Beetje de omgekeerde wereld, haha. Maar goed, we gingen dus met zo'n twaalf mensen naar de stad (wat echt heel, heel, heel weinig is tegenover normaal (denk aan 100 mensen)). Na een half uur in de rij te hebben gestaan, waren we eindelijk binnen. Nou, ik was dus voor 99% nuchter en aangezien je bijna tien euro kwijt bent voor één wijntje, besloot ik dit maar zo te houden. Best grappig, want dan zie je dus echt álles wat er om je heen gebeurt. (Tot dusver was dit me nog niet echt gelukt). Wat een stelletje malloten zijn die Zweden zeg. Ik zal er maar niet al te veel over vertellen, want ik wil m'n blog graag netjes houden. En ik denk dat dit wel genoeg zegt. On-ge-lofelijk. Ik ben nog steeds in shock door deze avond, maar goed, misschien is het de volgende keer minder erg. (Laten we dat in ieder geval hopen...)

Dus, verder voor deze week op het programma:
 Sporten (dûh): hardlopen, fitness en zwemmen!

 Drie feestjes: woensdag, vrijdag en zaterdag!


Liefs!

4 opmerkingen:

  1. Ondanks dat de foto met je telefoon is gemaakt is hij wel mooi hoor. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En hoe staat het met het studeren? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dus geen zweeds meer? Wat jammer, det är inte så svårt att lära språket, praat gewoon veel met mensen en vraag of ze veel in het zweeds willen zeggen. hielp mij heel erg.
    Liefs, Swaen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. awhh je verhaal klinkt zo leuk! ik ben zelf ook voor exchanges aan het kijken (en heb een vriendje die nu in denemarken op uitwisseling is) super leuk!

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie ♡