Navigation Menu

hej, bonjour, hola, hi, hoi, gutentag, etc.

Hej hej hej hej, daar ben ik weer! En ja, ik leef nog! Niet dat ik nu zó een ontzettend druk leventje heb dat ik niet kan bloggen, maar op de een of andere manier krijg ik er geen tijd voor vrij gemaakt. En dan nog zoiets: foto's maken.... Telkens als er de mogelijkheid is om m'n camera mee te nemen, komt er opeens een sneeuwstorm of iets dergelijks opzetten (vandaag dus). Ik weet eigenlijk niet eens waar ik moet beginnen met vertellen, dus bereid je voor op een chaotische tekst!!

  Het is inmiddels alweer zo'n twee weken geleden volgens mij dat ik voor het laatst heb geschreven (sorry!), dus ik heb aardig wat te vertellen zou je denken. Dat valt best mee. Er zijn inmiddels weer de nodige feestjes geweest, dus ik heb me absoluut vermaakt! De feestjes variëren van parties in onze eigen party-kitchen, tot feestjes in Strandparken (een vakantiepark aan de zee waar ook een groot aantal studenten woont) en natuurlijk de stad. Su-per leuk, meer kan ik er gewoon niet over zeggen!
♥ School is een iets minder actief onderdeel van m'n Zweedse leventje. Met mijn rooster heb ik het namelijk niet echt bepaald druk. Eens in de zo veel weken heb ik colleges en dan krijgen we telkens een case mee naar huis, waar we in een groep van zes man aan moeten werken. Dit heeft er voor gezorgd dat ik vorige week toch wel de aardige uurtjes op school heb doorgebracht. Veel werk, maar in principe is het wel heel erg leuk om te doen!
♥ Ook ben ik vorige week naar Swedish as a Foreign Language II geweest en heeft deze docent aangegeven dat we er gewoon gezellig bij konden komen zitten en naar elke les konden komen! Dus ik kan gelukkig lekker Zweeds leren. Nu moet ik wel eerlijk toegeven dat ik meer bezig ben met andere talen, zoals Frans en Spaans, dan met Zweeds, haha. Ik besef nu pas weer hoe mijn Franse taalkennis erop achteruit is gegaan sinds ik naar het HBO ben gegaan. Echt balen, want ik hou van de Franse taal. Datzelfde geldt ook voor Spaans...
♥ Sporten, iets dat eindelijk weer een vast deel van m'n leven gaat uitmaken. Ik probeer om de dag te gaan hardlopen, wat redelijk goed lukt (behalve als ik een beetje te goed gefeest heb de dag ervoor...). Vanaf deze week ga ik, als het goed is, twee keer in de week fitnessen en over twee weken ga ik waarschijnlijk ook nog eens beginnen met zwemmen. Nou, ik denk dat ik m'n tijd wel gevuld krijgt op deze manier, haha!
♥ Oké, het is echt belachelijk hoe weinig ik inhoudelijk te vertellen heb, maar dat komt gewoon doordat ik zó lang niets geschreven heb... Dus dan maar over vandaag. Ik ben vandaag voor de derde keer (ja, de derde keer pas!) naar het centrum geweest samen met een Koreaans meisje uit m'n Marketinggroepje. We hebben een kijkje genomen in de stadsbibliotheek, wat overigens één van de bekendste gebouwen is van Halmstad. Heel modern, dus niet echt mijn smaak. Toch was het heel erg mooi en gigantisch groot. Leuk om te zien! Maar uiteraard, vanwege de sneeuwstorm die vandaag was, heb ik geen foto's gemaakt. Daarna zijn we even lekker wezen shoppen en heb ik toch weer iets te veel geld uitgegeven, hihi oeps. Dus, heb ik maar even een paar foto's gemaakt van m'n aankopen!


Eindelijk twee top topjes gevonden, waar ik al een behoorlijke tijd naar opzoek was! Bikbok kwam ik al vaker tegen op blogs van Zweedse meiden, dus ik was altijd wel al nieuwsgierig naar deze winkel. En ja hoor, geweldig! Hier ga ik denk ik wel vaker rondneuzen!


En uiteraard, hoe kon het ook anders: gina tricot. Het is en blijft een geweldige winkel. Ze hebben daarnaast ook nog een super leuke sportafdeling, waar ik alweer heel wat leuke kleding heb zien hangen! Dus waarschijnlijk ga ik hier snel nog eens een kijkje nemen! Daarnaast heb ik ook nog een spijkerbroek gekocht bij Monki (heel veel liefde) en een joggingbroek/pyjamabroek bij de H&M.

Jullie hebben geen idee hoe hard m'n hersentjes aan't kraken zijn op dit moment om te bedenken wat ik nog meer kan schrijven... Het enige dat ik nog kan bedenken, zijn een paar negatieve dingen. Jawel, jullie lezen het goed, negatieve dingen. Ik, over Zweden. Hou je vast!
♥ Iedereen weet wel dat Zweedse meiden mooi zijn, maar over de mannen wordt eigenlijk nooit iets gezegd. Nu begrijp ik waarom. HOLY CRAP wat zijn die lelijk!!! Misschien heb ik net een beetje pech hierin en zit ik precies in de verkeerde stad of weet ik veel wat, maar geloof me, ik heb hooguit drie mooie Zweden gezien in die drie weken dat ik nu in Halmstad ben! Het is dan ook maar goed dat hier de nodige exchange studenten zitten, anders zou ik helemaal gek worden hier.
♥ Waar ik helemaal gek van word, zijn de prijzen hier in Zweden. Ik dacht dus dat het allemaal reuze mee viel, maar als student-zijnde let je toch een beetje op de euroshop-producten, maar zelfs deze zijn belachelijk duur. We eten nu gelukkig wel elke dag met z'n vijven, dus dat scheelt weer in de kosten. Zo moest ik vrijdag in de stad bijvoorbeeld 70 kronen betalen voor een wijntje. Een wijntje!!! Dat is bijna tien euro!!! Ik dacht even dat ik midden in Parijs was, maar helaas. Zelfs daar heb je volgens mij nog niet zo'n belachelijke prijzen.
♥ Wij Nederlanders leven zo'n beetje op onze fiets. Een dag zonder fiets is gewoon één grote ramp als Nederlander-zijnde. Nou, hier hebben ze dus geen fietspaden zoals wij dat kennen, maar fietsen de mensen gewoon op de stoep. Deze zijn dan wel redelijk breed, maar dan nog. Ik snap er gewoon helemaal niks van. Maar goed, dat kan natuurlijk ook altijd nog aan mij liggen. Die kans lijkt me eigenlijk wel heel erg groot, haha. (Ik heet trouwens Bruin Blondje op onze wiebetaaltwat-lijst, dus dat zegt alweer genoeg, hihi).


Oké, voor nu is het wel weer even genoeg geweest (achteraf gezien, heb ik toch wel weer een hele lap tekst hier neergegooid). Over een uurtje begint m'n Zweedse les, dus dan mag ik eindelijk weer lekker Zweeds brabbelen, hihi. En dan natuurlijk de grote vraag: Hoe gaat het in ons Kikkerlandje?!

Puss, bisous, besos, kisses, kus, liebe bladiebla, oké gewoon heel veel liefs!! 

6 opmerkingen:

  1. Noooo way ik ben zo ziekelijk verliefd (ja, ook door buitenlandse blogs) op de bikbok en gina tricot!♥♥ Daar komen is echt mijn levensdoel hahah :) Nee dat is niet waar, maar jeetje wat halen die meiden daar altijd leuke spullen.
    Hahah dat stukje over zweedse mannen!
    Welkom terug, Liefs! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg leuk om weer wat van je te horen! Haha ' Iedereen weet wel dat Zweedse meiden mooi zijn, maar over de mannen wordt eigenlijk nooit iets gezegd. Nu begrijp ik waarom. HOLY CRAP wat zijn die lelijk!!!' Dat vond ik zo'n grappig stukje, haha! Liefss

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Christie5/2/13 16:21

    Mijn vriend is een hele mooie Zweed, haha :) Vind ik dan, tenminste. Sowieso lopen er in Stockholm wel veel mooie mannen rond hoor, dus misschien zit je gewoon aan de verkeerde kant van het land :')

    Leuke dingen heb je gekocht! En je tekst ziet er ook superleuk uit zo met die hartjes ervoor :') Veel plezier bij zweeds, ha det så bra! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je moet ook geen drank gaan kopen in Zweden, dat is zo duur omdat het gehalte alcoholisten erg hoog is. Door de prijs omhoog te doen willen ze de mensen wat tegenhouden om drank te drinken. Ik vond de prijzen voor de meeste dingen wel normaal, alleen die van de bloemen niet.
    Liefs, Swaen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aw zo leuk, ik krijg helemaal heimwee naar Halmstad! Have fun!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Superleuk om te lezen weer! Je aankopen vind ik echt geweldig! Ik wil ook naar Bikbok haha!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je reactie ♡